Lätta mitt hjärta

Textrader ur: Mannen i den vita hatten (16 år senare)

"En bänkrad i en rastlös sen april
Jag tittar över axeln och ser dig blinka till
...
Än finns det tusentals tårar kvar
De var dina att ge vemsomhelst
Äntligen
De är de dyrbaraste smycken du har
Så be aldrig om ursäkt igen
...
Och så odlar jag min rädsla
Ja, jag sår ständigt nya frön
Och i mitt växthus är jag säker
Där växer avund klar och grön
Jag är livrädd för att leva
Och jag är dödsrädd för att dö
Men älskling vi ska alla en gång dö"

TEXT: J. BERG
MUSIK: J. BERG

 
Ni får tycka vad ni vill om KENT men jag kan lyssna på deras låtar i timmar när jag funderar över livet.

Haft ett långt samtal med min älskade vän Mikaela. Jag saknar att bo nära dig, i sommar blir det 40 minuter närmre, det är jag så glad över på så många olika sätt.
Tack för pratstunden, nu är min själ lugnare igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0