Sluta aldrig drömma, sluta aldrig be. Sluta aldrig hoppas, under kan ju ske!

Kan inte vänta på att någonting ska hända. Jag får se till att fixa det själv. Vad väntar jag påÄ vad har jag trott ska komma som ska förändra min tillvaro? Kan inte stå på ett ben och vänta på nästa steg. Jag ska stå på två ben. Jag ska stå där och tycka om det jag gör. Jag ska inte svaja och tycka det är piss att gå till jobbet. Jag har bestämt mig att jag har till i höst på mig. Jag har bestämt att den kropp jag fick av jobbet jag har nu, den ska lämnas där. Jag ska lämna med ett lättat sinne. En pigg kropp. Lycklig och inspirerad inför framtiden. Lämna all skit man fått bita i sig, som man försökt låta rinna av. Som varit seg som sirap. Jag vill aldrig mer ha ett jobb där jag ska stå upp för någonting som jag inte orsakat, som jag inte kan göra någonting åt. Aldrig någonsin! Min dröm vore att det fanns sjukgymnast utbildning på Örebro universitet. Då skulle jag veta att det är där jag ska va. Men nu är det inte så. Nu finns den i Västerås som närmast. Jag vill inte flytta för att utbilda mig. Jag älskar mitt Närke och jag vill kunna plugga härifrån. Min andra dröm vore att det fanns distansutbildningar i det jag är intresserad av som inte kostar hundratusentals kronor! Jag ska hitta min plats. Tids nog kommer jag dit. Jag måste ta klivet, för att stått på ett ben i över två år är alldeles förlänge! Nu ska jag ta några kliv och stanna och stå på två. Peppar mig själv! För det är bara jag som kan bestämma om min framtid! När jag var yngre visste jqag precis vad jag ville. Nnu finns det för mångaa valmöjligheter helt plötsligt. Ut och googla och surfa och se om jag fångar den perfekta vågen.. Jag hoppas på ett under! Att mitt framför ögonen på skärmen lyser utbildningen som är den perfekta för mig! <3mme

Kommentarer
Postat av: Michaela

Om du pluggar i Västerås kan du stanna till här vaaaaaarje dag =) du kan få fika eller mat. Eller ingen fika till dig ju, men fruktsallad eller något kan du få =) Puss!

2012-01-22 @ 14:03:28
URL: http://youneedahero.blogg.se/
Postat av: Tina

Puss&kram! Du kommer hitta ett yrke som passar dig handen i handsken <3

2012-01-22 @ 19:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0