U-518

Ligger i ännu en hotellsäng och ska sova..saknar mina nära och kära..Med andra ord, en vanlig "dag" på jobbet. Önskar så att jag kunde vara hemma hos Martin nu..för jag känner mig väldigt ensam just nu. Hela dagen har jag strosat runt ensam..funderat, ältat, tänkt "om", sagt till mig själv att inte bara tänka utan agera och ta tag i saker och ting! Känt mig hopplös..och gör de fortfarande. Tittar mig i spegeln och den enda tanken som slår mig, som ett hårt knytnäveslag, är-Hur kunde de bli så här? Vänder bort blicken, fortare än kvickt, för att slippa besvara denna ångestfyllda fråga. Ja ni, var har allt blivit av? Jag insåg här om dagen att en gammal vän till mig, som jag inte pratat med på länge, har gjort/gör allt de jag har funderat på att göra, men hindrat mig själv för jag har varit för rädd för att de ska bli fel och tänkt att de kanske inte passar mig, och jag vill inte lägga pengar på något som kan gå helt fel. Au pair, reseledare och nu blivande Make up-artist..och vad har jag gjort, medan jag har tvekat om allt detta skulle passa mig? Jo, jag har arbetat, slitit och lärt mig att människor kan vara så fruktansvärt lea, helt oberoende på ditt agerande. Hur trevlig, hjälpsam och förstående du än är, så har de ställt in sig på att vara elaka, så elaka att deras ögon svartnar. Och de enda man ser i dom är ren mörk ondska. Jag är inte missnöjd, bara oerhört stolt över denna kvinna som har vågat gambla, medan jag har sagt safe och skaffat mig yrkeserfarenhet och stabil ekonomi vid 21 års ålder. Lärt mig tackla människor på rätt sätt, hur elaka de än är. Vad är rätt? Vet inte! Vad är fel då? Ingenting! Tankarna bara snurrar och jag vill vara liten igen..slippa alla krav, måsten och förpliktelser. Har ni någon gång tänkt på, att när man var liten, iaf jag, ville jag inget hellre än att bli vuxen och få göra alla roliga grejer som vuxna gör.. Nu vill jag vara liten, pärla pärlplattor, gunga och åka rushkana, fingermåla, leka kurragömma, jaga, duken, rödavitarosen.. De är så enkelt, man blir aldrig nöjd.. <3mme

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ojoj vad många lika inlägg:p



Gör allt du drömmer om gumman. Jag tror på dig, vet att du kan klara av vad som helst! Du måste bara våga. Finns här för dig, alltid. Älskar dig vännen. Puss

2009-11-13 @ 10:10:11
URL: http://mikaelamotala.blogg.se/
Postat av: Karolina

Tack för tipset thilda :) jag kommer nog att dela upp dom!



Vad bra du skriver, och jag håller med dig. Man blir helt enkelt aldrig nöjd. Det är konstigt...

Finns här om du vil prata <3

ha en go helg gumman. Puss



2009-11-13 @ 12:19:47
Postat av: Tina

Kära M.. Här kommer en stor, varm och kärleksfull kram till undarbara dig.

2009-11-13 @ 21:48:47
URL: http://tinalarsson.blogspot.com
Postat av: Fia

Mathilda, du vet att du fixar det mesta! vid 21-års ålder behöver man inte veta vad man vill bli.. hela livet ligger framför dig och jag tycker du ska göra precis vad du känner för just nu..blir det fel så blir det! Men ett litet tips ;) Make-up artist tror jag är ett otroligt roligt arbete och det skulle passa dig som en skräddarsydd kostym! Lite för långt borta för en kram men här kommer en gigantisk "cyberkram" från Fia :) Ta hand om dig!

2009-11-14 @ 12:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0