Energislukande dag...

Vaknade hyfsat utvilad på hotellrummet i Karlstad, vid 6 tiden i morse. Gick upp och åt frukost i lugnan ro. Började vid halv 8. Då började dagen krongla...Vårat tågsätt hade fått byta ut vagnar pga att de va vagnsfel och tekniska problem med de vagnarna vi skulle ha. Så vi fick åka med en vagn mindre, men de gick helt okej, de hade stoppat bokningen som tur var. Smärtfritt fram till Hallsberg, där jag hoppade av. Gick till personalrummet och redovisade min kassa. Kollade schemat för helgen och nästa vecka. Fixade ledigt i december, 4-10 och 18-24! Ska bli skönt att va ledig!
Insåg när klockan var 10 att det var långt tills mitt tåg skulle gå, så jag ringde familjen Dahlberg och hörde om de var hemma, så jag kunde hänga där tills mitt tåg ner till Kalmar skulle gå. Det fick jag så gärna!

Gosade med Svante och busade med Ville, fick smarrig mat av bror Micke och trevligt tjejsnack med Petra, svägerskan.
När jag ska byta om från min uniform till civila kläder inser jag att jag inte fått med mig några skor. Så jag får använda jobbskorna, så heta är dom, haha! Jaja, bara en dag...eller vänta, hade ju tänkt åka direkt till Martin efter jag kommit hem från Kalmar imorn(fredag), jaja, får väl ta en onödig sväng tillbaka till Askersund innan jag får köra vidare mot Örebro.
Visserligen kan jag passa på att tvätta lite innan jag åker då också.

Åkte iväg till stationen, hoppade på tåget mot Mjölby, snackade skit med Madde och Anders och vips så var vi i "pling ding - Mjölby, Mjölby".
Hoppade av tåget, gick till pressbyrån(svindyr butik men va goa grejer dom har!) köpte färdgodis och dricka+lepsyl som jag hade saknat i över 1 dygn!
Hör en skön kille säga på bred östgötska "tåget till Avesta, Malmö föörsenat, beräknad ankomsttid xx:xx" Jahopp, då va det bara att vänta i 20 min.
Sen kom vi på tåget...fick bli stående för tågmöte pga av enkelspårsdrift. Hopp, 30 min sena, vilket innebar "Ni som ska vidare från Avesta till Kalmar, för er blir det buss(?!?!) som avgår från stationshuset" Jippi! Istället för 1h på ett skönt tåg, där man kan plugga till provet inför morgondagen så får man byta till buss, som tar 2,5h och som jag inte kan plugga på, för jag mår illa om jag läser på bussen! Tack för det! Ibland vill jag bara ha en boxningssäck i ett ljudisolerat rum och skrika och banka skiten ur! Ska se till att skaffa mig en sån!

När vi väl var framme i Kalmar blev det att äta lite, prata med Martin och sen, PLUGG!
Så nu har jag läst massa skittråkiga saker i nästan 2h, och har kommit till insikt med att "det jag kan, kan jag. Det jag inte fått in, kommer jag inte få in." Man kommer alltid till den fasen när hjärnan är mättad på ett visst ämne, och då spelar det ingen roll vad man gör, för det är totalt stopp!
Så jag hoppas provet imorn går vägen, annars blir jag jätte ledsen...Så håll tummarna för mig kära vänner!

Ja och det sista klagomålet för dag är att utanför mitt hotell ligger ett stort torg...och idag verkar de vara fjortisarnas afton med något disco som spelar skithög musik och massa små kids som är ute och gapar och skriker! Tänkte ringa polisen först, sen tittade jag ut genom fönstret och såg att det redan var 2 polisbilar där och några poliser i röresle...så de va ju ingen idé...
Jag har ingenting emot att folk roar sig...tvärtom! Tycker ju själv sånt är kul...MEN! Var det tvunget att det skulle vara just ikväll/natt när jag måste sova som goast? Ibland har man otur..
Har dock öronproppar, men vet inte om jag vågar använda dom, för tänk om jag inte hör mitt alarm imorn bitti, och försover mig, de skulle vara piss!

Dagens uppsving var när jag fick ett sms från min söta Annie! Hon bjöd med mig på JC-fest på lördag! Ska bli skitskoj! Träffa mina underbara, snygga och bästaste tjejer och nytt trevligt(hoppas jag) folk!
Så tack Annie för lite ljus i min sega dag<3


Och så är jag glad att jag har mina två små gosekillar, Ville och Svante! Dom är bara för underbara! Stolt faster!!Varje gång! Håller tummarna för Ville imorn, han ska operera sig lillen. Hoppas och tror de går toppen!

Nu är det dags för skönhetssömn och bearbetning av säo-jockset i sömnen!
Som sagt, håll alla tummar, fötter, händer och tår för mig imorn vid 9-12!

Hoppas ni har haft en bra dag!
Det börjar bli kallt hörni, eller hur? Och i helgen får vi tillbaka en timme, skönt!

Nattinatt!
<3mme

25min, sen är detta dygn av omtumlande händelser över

Kommentarer
Postat av: Anonym

Va kul att du ska me på lördag !!!!!!!

2008-10-24 @ 00:03:16
URL: http://karolinawelinahs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0