Sne eller rak?

Ja, det är min fråga. Alltid så svårt att bestämma mig innan jag ska dit. Sen när jag väl har gjort det så blir det inte så i alla fall. För när man sätter sig där i stolen och hon frågar hur man vill ha det, så börjar man tveka och frågar henne vad hon tycker...för hon vet ju ändå bäst?
   Det är projektet att gå till frisören och klippa sig jag pratar om. Alltid samma grej händer mig. Jag är 100% säker på hur jag vill klippa mig och ändå blir det inte så jag klipper mig...Det är absolut inte frisörens fel, 9 av 10 gånger blir jag nöjd när jag har varit hos frissan. Det är mitt eget fel som frågar andra vad de tycker hur jag ska se ut. Egentligen, borde man göra det?
   I detta fall kommer jag nog alltid fråga min frisör samma sak, "Jag har tänkte klippa mig så här, vad tycker du? Vad skulle jag passa bäst i?" Och det kanske inte är hela världen om man låter någon annan bestämma, för en gångs skull, hur man ska se ut, eller?

Idag ska jag ju klippa mig, hos Hannah i Örebro. Min fråga idag är om jag ska klippa rak lugg som jag klippte senast, eller om jag ska ha snelugg som jag haft ett x antal år innan förra klippningen..?
   Men den frågan får jag aldrig hjälp med, alla säger "du passar i båda, ta det som du känner för" Tackar alltid för sånna svar, NOT!
   Men såklart jag ska ha mitt hårproblem för mig själv, för alla andra har säkert samma ångest innan man kliver in i frisersalongen...eller är det bara jag som är så velig när det gäller mitt hår? Är det bara jag som egentligen bryr mig för mycket om hur långt och lent mitt hår är, och inte tänker på att om man klipper av det så växer det  hela tiden, så varför vara så rädd att klippa sig några cm extra?
   Jaja, nu har jag tjatat slut om hår, klippning och frisörer för idag...bara sätta sig under saxen och hoppas på det bästa, och man kan inte bli ful av när Hannah klipper än, så inga problem!

Efter lite hår åkt av mitt huvud blir det shopping, lite smink tänkte jag köpa (behövs alltid fyllas på tycker jag), sen en fin topp till lördag, om jag inte hittar det får jag hitta nån gammal t-shirt, närå, letar tills jag hittar.
   Ikväll ska jag laga mat med Martin, mysigt, gillar att stå där i den lilla kokvrån och "lära" honom på vilket sätt man "ska" göra, enligt mig vill säga!

vill bara säga att hans låt nedan, har en mening, den säger någonting, även om han kanske inte alltid är seriös så ska man lyssna på denna text!

"Sluta upp att kasta pärlor åt svin."
Magnus Uggla - Pärlor åt svin

"Shame on him if he fool you ones, Shame on you if he fool you twais"

<3 mme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0