Det glömda rummet

Rummet används mestadels av Martin, eftersom han har sin dator här. Min är bärbar så jag sitter oftast i vardagsrummet med den. Vi har den lilla tvn här också, den används när jag inte vill se på all fotboll som min käresta älskar att se på. Soffan är riktigt skön. Har några år på nacken. Den köpte jag för en billig penning av min bror Micke  och hans fru Petra. Tanken var att köpa nytt överdrag, det har inte hänt på 6 år!!! Soffan används när våra kära vänner övernattar, den brukar vara mycket uppskattad.



Vad finns det mer att säga, gjort fint på andra ställen och detta rum har liksom blivit som det blivit, lite glömt. Men nu har turen kommit till det tredje rummet, så nu ska det bli fint här med.

Vad ska förändras?
*Nytt sofföverdrag
*Omplacering av möblerna
*Byte av tvbänk
*Nya gardiner
*Lampbyte
*Fräscha blommor+krukor
*Ny matta

 
Som det ser ut nu. (Jämför med bilden ovan så kanske ni förstår vad de små kuberna är, haha!)


En vision om hur det kan se ut när vi är klara. (Tar bort två mattor, tvbänken, en lampa samt byter ut gardnierna, byter överdrag på soffan och skaffar en ny matta.)

Jag tänker mig jordiga toner men ändå ljust.
1.Nya sofföverdraget från Bemz
2.Min gamla låda som kommer användas som tvbänk.
3.Min andra gamla låda som vi fortsätter att använda som soffbord (en dag ska jag se till att vända på den och skaffa en glasskiva, det har tanken varit ända sen jag köpte den för 2,5 år sen...).
4.Ny matta, tyvärr har jag tappat bort hemsidan jag hittade den på, får leta upp igen...

1.  2.3.
4.


Bara att sätta igång att hitta allt och möblera om då, nu när jag gjort ett "modeboard".

Ser fram emot att få det färdigt, efter 2,5 år. Det är dags nu, haha! Det kommer bli tipptopp!
<3mme


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0