Tisdagsvardagslyx

Jag sitter och svettas på tåget. Inte för att det är varmt i luften utan för att jag har ansträngt mig fysiskt. Jag har dansat linedance och är positivt överraskad över hur glad jag känner mig i kroppen. Känslan jag har är att jag kan dansa, springa, ja träna i timmar. Den känslan har jag saknat i flera år. Glädjen av att röra på sig. 
Idag har det varit klinikdag. Det har berättats om nutid och framtid för ortopedkliniken, intressant. Fick även lyssna på en föreläsare som pratade om empati, samarbete och andning, mycket nyttigt med påminnelse att i vardagens ekorrhjul hitta ett sätt att slappna av och andas för att orka med och inte bränna ut sig.
 
Jag har lyssnat intensivt hela dagen, sedan dansat med ca 70 av mina nyblivna (sedan 7 veckor) kollegor och nu har jag huvudvärk för att jag har druckit för lite och öronen har ansträngt sig. Skönt att kunna dricka friskt vatten och slappna av på tåget hem. Väl hemma väntar en höstpromenad med Martin. Lyxen att komma hem en timme tidigare är så värdefullt i vardagens ekorrhjul.
 
Kom ihåg att andas och var tacksam för vad du har. Det är du som måste vara förändringen om du vill att saker ska förändras.
<3mme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0