Konfirmation

På lördag är det dags för vår kusin Kajsa att konfirmera sig. Detta har gjort att jag minns tillbaka på min egen konfirmation. 3 oförglömliga veckor på Sandvikengården i Värmland, sommaren 2003.
Jag fick fina presenter av min familj i form av smycken. Av mormor fick jag pengar till att köpa mig något fint, det blev en silverring med en sten i, inhandlad i Visby såklart. Av mamma, pappa och mina bröder fick jag ett guldhalsband. Av min faster och hennes familj fick jag ett silverhalsband. Av min farmor fick jag en guldklocka. Denna klocka fick hon av sina föräldrar när hon konfirmerade sig på 1930-talet.
Min farmor är min kusin Kajsas mormor. Eftersom hon inte är i livet längre så tänkte jag ändå att hon skulle få vara med när hennes yngsta barnbarn konfirmerar sig. Så för första gången sedan jag fick klockan så kommer jag att bära den på lördag på konfirmationen. Jag vet att hon är med oss i tanken, lilla farmor Rut.
<3mme
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0