Benny och Bosse

Resan hem med Bosse gick bra. Han mjaua lite till och från men han var ändå lugn. När Bosse kom innanför dörren här hemma var han nyfiken men lite rädd.
Benny var i chock! "Vad var det där för röd varelse de kom hem med?"
Bosse gömde sig under tvbänken och Benny låg och glodde. 
De nosade tillslut på varann.
Natten var relativt lugn mellan 01-06, sen drog fighten igång och har fortsatt vara igång. Vi har haft de i olika rum med Martin med den ena och jag med den andra. Det har slutat i att de vill till varandra. Men efter 30sek när de ses igen så är fighten igång. Vi har läst att detta är ett vanligt bettende när man skaffar en katt till och de ska bekanta sig med varandra. Både jag och Martin tycker det är skönt att vi har hela helgen helt ledig så vi bara kan vara med katterna här hemma och att de får det bra ihop, gärna idag! Det var bra att hämta hem en ny katt en fredag innan helg. Allt har en mening (jag var ju lite besviken att vi inte fick hämta honom tidigare) det blev bra så här. Hoppas er dag blir lugnare än vad vi kommer att få. Förkyld och med alldeles för lite sömn är det bara att ge upp tanken att somna om idag. Frukost med en stor kopp te och häng i soffan blir det nu. Jag tror de gillar varandra iaf. <3mme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback