Missat samtal

Okänd: Hallå?
Jag: Hej.
Tystnad...
J: Du hade ringt?
O: Jaha...
J: Vem är det jag pratar med?
O: Va?
J: Vem är du?
O: Är det Paulina?
J: Nej..du har nog ringt fel?
O: Jo men du har beställt en säng.
J: Nej, det har jag inte..vem pratar jag med?
O: Det är från RS Möbler.
J: Jahaaa. Jag heter Mathilda och har beställt en soffa från er.
O: Är det inte Paulina?
J: Nej...
Tystnad. . .
O: Jaha, jag såg fel nummer på displayen. Jag försökte ringa en Paulina som beställt en säng.
J: Det är inte jag men jag har beställt en soffa från er som skulle komma denna vecka?
O: Ja men här har jag dig. Mathilda, Imagine ljusgrå?
J: Helt riktigt!
O: Den kom igår kväll, kan ni hämta den?
J: Nej, vi ska ju få den hemkörd?
O: Hm....
Tystnad
O: Ja det ser jag nu. När är ni hemma och kan ta emot den?
J: 16.30 är min sambo hemma idag.
O: Nej idag går inte.
J: Imorgon på förmiddagen är jag hemma.
O: Då kör vi ut den klockan 10, går det bra?
J: Det blir utmärkt!
O: Tack vad bra. Men betalningen?
J: Vi skulle få så vi kunde betala via post eller bankgiro?
O: Ni ska inte komma hit och betala alltså?
J: Nej vi vill betala via vår internetbank, säljaren sa att det skulle gå bra? Men går inte det får vi väl komma till butiken då?
O: Jo det ska gå bra.
Tystnad
O: *mummel
J: Var det något mer?
O: Nej då är allt klart!
J: Tack så mycket! Hejs!
O: Ja....hej då då..

Förvirrad kille på andra sidan luren och jag som ett frågetecken på min sida luren.. struntsamma, imorgon kommer vår nya fina soffa! Tjoooohoooooo!!!!!
<3mme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0