Blod och annat kroppsligt

Förra veckan var jag och lämnade blod. Det var min andra gång. Jag har pratat om det i många år att jag ska bli blodgivare men det har bara varit prat. Tills i början av året,  då kom jag iväg tillslut. 
Jag skulle vilja uppmana att alla som har förutsättningar för att ge blod gör det. Tänk den dagen du själv behöver, då känns det nog extra gott om man vet om att man bidrar själv också. Sedan vet jag att alla inte kan/får ge blod men jag tycker ändå ni ska ta reda på om det är en möjlighet.
 
Jag har även funderat på om jag ska bli organdonator, om det finns något användbart när jag dött. För även där tänker jag, om jag skulle bli sjuk och behöva någon nytt organ. Jag känner att jag kan ju inte ta om jag själv inte skulle ge. Så jag ska försöka hitta var man kan fylla i ett sådant papper. Även i denna fråga uppmanar jag er att i alla fall tänka över saken.
 
Små funderingar på kvällskvisten som kan ha stor betydelse. 
<3mme

Kommentarer
Postat av: Anonym

Donation: livsviktigt.se sedan blir du länkad till socialstyrelsen!

Svar: Tackar!
Mathilda

2013-08-03 @ 20:34:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0