Lång och effektiv dag

Dagen började med att jag var för trött när jag vaknade för att ta mig iväg till föreläsningen. Ja, man kan säga att jag skolkade. På universitet är visserligen föreläsningar frivilligt (om inte annat nämns). Så nej, jag skolkade inte heller.
Jag åt frukost framför nyhetsmorgon, sedan packade jag fyra flyttkartonger med saker från köket.
   Tog en paus och kollade två avsnitt av Hart of Dixie. Skrev lite på laborationsrapporten som ska in imorgon.
   Martin kom hem och då åkte vi och handlade fler flyttkartonger och sedan mat. Vi fick tänka till extra noga vad vi ksulle ha handlat eftersom de kommer några som ska städa köket (och badrummet) på måndag nästa vecka. Då vill vi ju inte ha mängder av mat som vi inte vet var vi ska göra av. Så nu ska vi rensa frys och skafferi, så vi slipper krångla med det.
   Sedan åt jag lunch/kvällsmat, torsk i dillsås med potatis som Martin hade lagat igår när jag var iväg och jobbade.
   Jag har även haft styrelsemöte med FSAstud, nu är det officiellt att jag ska ta över och vara kassör från och med höstterminens start. FSA = Föreningen Sveriges Arbetsterapeuter. stud = student. Det är alltså den lokala studentföreningen för FSA kan man säga.
   Efter mötet surfade jag runt och hittade lite roliga saker, sedan har jag försökt planera hur helgen ska te sig. Jag ska till Karro i Göteborg för SMAKT-helg (Sofia, Mathilda, Annie, Karolina, Tina). Ska bli SÅ kul! Vi ska köra femkamp på Liseberg, shoppa och besöka Yaki Da. Längtar SÅ MYCKET!
 
Har mycket med skolan, det är intressant men väldigt tidskrävande. Jag är ju tidsoptimist och vill göra allt. Så jag har det lite jobbigt när jag inser att jag verkligen måste prioritera bort vissa saker, till exempel så kan jag inte vara med på St Georgefirandet imorgon med scouterna, det börjar när min föreläsning slutar. Nej den imorgon kan jag tyvärr inte missa, viktig till tentan som jag har på måndag (efter helgen i Göteborg, bra planerat Mathilda haha!! NOT!). Laborationsrapporten ska in imorgon som sagt sedan har jag två seminarier på torsdag som jag inte kunde ha när alla andra hade dem för då var jag i Mexico (där skulle jag gärna vara nu med...)
 
Och mitt upp i allting så ska vi flytta.
 
Allt kommer bli bra. Allt ordnar sig. Jag tror på mig själv även fast att det är mycket. Klarar jag inte rapporten så får jag göra om den, samma med tentan. Seminarierna är jag inte ens orolig för, dem har jag koll på, tror jag hehe. Världen går inte under om man inte klarar sig på första försöket, det finns en andra chans (och även en tredje, men dit ska jag inte komma någon gång hoppas jag..).
 
Dags för skönhetssömn så jag tar mig ur sängen imorgon.
 
Tack fullspäckade måndag, god natt!
<3mme
 
ps. ni får min favorit från J.B. eftersom han har spelat i Globen idag och ja, jag hade gärna varit där. Dock så ska jag fråga Lovisa, snart 16 år (som också är scoutledare) hur konserten var, hon har nämligen varit där, lite avis!
 
 
 
"As long as you love me
We could be starving, we could be homeless, we could be broke
As long as you love me
I'll be your platinum, I'll be your silver, I'll be your gold"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0