Pluggdag

Idag har jag och min klasskompis Elin kommit igång med att skriva en examinationsrapport. Denna kurs är det en sådan, så vi slipper tenta första kursen, skönt!

Vi skriver utifrån antagandet "Människans utveckling är beroende av aktivitet och handling" och frågeställningen "Vilken betydelse har lek för barns hälsa och utveckling?".
Rapporten ska vara på max 3000 sidor, Vilket betyder att den ska vara ca 10 sidor lång.

Det är något intressant vi ska studera och det gör att det blir roligt och att det inte känns tungt. Det enda som oroar mig är att vi ska opponera på några andras rapport och vise versa. Men det går nog bra det med, bara det att jag inte har gjort det förut. Man lär sig något nytt för varje uppgift och det är så det ska vara här i livet! Ifall ni frågar mig vill säga.

6h plugg har resulterat i att vi har en bra grund och kan ta helg med gott samvete!
På måndag ska jag på VFU (verksamhetsförlagd utbildning). Jag ska till Centrum för hjälpmedel. Habilitering. Det ska bli så roligt att få komma ut och se hur arbetsterapeuterna arbetar just där. (Sedan är jag medveten om att det ser annorlunda ut på alla olika typer av "jobb" som en arbetsterapeut kan ha.)

Trevlig helg, det tänker jag ha!
<3mme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0