Elisabet - Gud är fullkomlig

Jag fick nyss ett sms av min kära mor. "Grattis Elisabet". Jag kom då på att jag har namnsdag! Och blev självklart väldigt glad! Elisabet är ju mitt tredjenamn. Och så började jag tänka på att jag borde säga grattis till andra jag känner som också heter Elisabet. Så GRATTIS till er! Så kom tårarna. De jag helst av allt skulle vilja ringa och säga "Grattis på namsdagen!" till inte längre går att ringa. Så jag sitter här och smakar på saltet och skänker några tankar till dem och minns tillbaka på saker de har hjälpt mig att lära mig och lagt grunden för. Som att sticka, virka, baka och se till att det alltid finns gott om mat, så ingen går hem hungrig, snarare rullar fram (det har jag fått endel från mamma med såklart haha!).
Grattis på namnsdagen farmor och mormor, jag saknar er! <3mme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0