Vart kommer jag hamna i höst?

Min meritpoäng är nu klar. Det är den man söker med när man vill utbilda sig.
Om jag tittar på vilka som kom in HT2011 på de olika programmen jag har sökt så kommer jag in på Arbetsterapeut och Turismutvecklare, precis det som jag känt på mig, det känns ändå bra.
Jag har även fått normeringsvärdet från högskoleprovet, även det kan man söka utbildningar med.
I höstas fick jag 0.9, nu i vår fick jag 1.0. Jag har förbättrat mig och det var mitt mål. Självklart önskar man att det gick bättre, så är det nästan alltid.
Enligt höstens antagning till Mälardalens högskola på Sjukgymnastprogrammet så skulle jag behövet 1,44 poäng mer i gymnasiebetyg och 0.1 mer på högskoleprovet. Jag är inte långt ifrån, men risken är stor att poängen bara blir högre.. Men jag hoppas fortfarande! Det är ju inte helt kört. Underkan ju ske!!!
<3mme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0