2012 förändringarnas år

Besväras över att jag inte är så pass frisk så att jag kan träna. Det maler hela tiden i bakhuvudet. Magen har blivit slapp. Armarna, låren. Och den klassiska dubbelhakan börjar ta form.

Andra kanske inte ser det lika mycket, men jag ser. Och framför allt så känner jag. Varje steg uppför en trapp känns dubbelt så tungt som det var förra våren.

Igår var första dagen på mitt sunda liv. Jag måste bygga upp kroppen igen, grundligt. Så jag slipper bli förkyld hela tiden. Mitt immunförsvar är som bortblåst känns det som.

Vad är då planen?
En dag i veckan får jag äta "onyttigt", alltså väljer jag det klassiska "lördagsgodiset". Jag ska inte fika eller äta godis någon annan dag. Och min "fria" dag ska jag inte överdriva konsumtionen. Undantag är födelsedagar, och då får det ersätta lördagsgodiset.
Jag ska ta mig ut på en promenad om dagen som är minst 30 min, gärna mer. Och har jag inte möjlighet en dag får jag köra minst dubbelt nästa dag.
Äta mindre portioner mat, för jag får i mig mer än vad jag gör av med.

Jag tycker inte jag är tjock. Men jag är mjuk och jag vill vara fast, som jag var innan jag började som tågvärd. 10kg tyngre, är just det, tungt! Kan inte fatta det. Eller jag vet vad den största boven är. Oregelbunden sömn och oregelbundet schema och oregelbundet matintag och för mycket sockersug. Så enkelt är det. Och för lite träning.

Så nu är det dags för nya tag och jag satsar på att vara 10kg lättare till sommarn. Inte det klassiska beach2012, utan jag ska ner och stanna där och fortsätta hålla igång och ha en bra fysik och goda matvanor! Egentligen är det inte kilona som är det viktiga, utan hur min kropp ser ut, men det är ju enklast att mäta i kilo, så jag får göra det som alla andra..

Detta år är det år som jag ska börja ta hand om mig själv igen. Min kropp ska må topp och mitt psyke med.

Önskar mig själv lycka till, för det behövs!
<3mme

ps. en rolig sak var när jag gick in på blogg.se, första sidan var täckt med blogginlägg om träning. det gav mig en kick och kände att jag liksom har fattat rätt beslut. det är någon som ler mot mig minsann..

Kommentarer
Postat av: Emma

Dy fixar det :) jag ska pusha dig när det känns tungt <3

2012-01-17 @ 14:00:27
Postat av: Aida

Heja heja! You can do it!

2012-01-17 @ 14:04:12
URL: http://aidalovesmakeup.blogg.se/
Postat av: Sara Clefjord

Jag känner exakt likadant! Man tar inte hand om sin kropp. Men bara vi kämpar på :D Heja heja!! ;)

2012-01-17 @ 14:13:50
Postat av: Tina

Jag följer gärna med på promenader & när du är redo för gymmet är du välkommen att joina :)



10kg klarar du, jag vet hur det är & det är kämpigt i början men ju mer tid man lägger ner desto roligare & lättare blir det! Jag är gärna på, skippa fikat! ;)



Let's Mooooove!!!!!!

2012-01-17 @ 18:19:26
Postat av: Mathilda

Tack tjejer! Nu blir jag ännu mer peppad! <3 I can do it!

2012-01-17 @ 23:23:36
URL: http://mathildamariaelisabet.blogg.se/
Postat av: Michaela

Jag kör på Vassen2012 men hejjar på dig!

2012-01-18 @ 11:05:50
URL: http://youneedahero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0