Kvällen före..

Mina ögon kliar. Min nacke bultar. Mina axlar hänger. Mitt huvud sväller.
Det jag skulle behöva är ett bubbelbad, massage och sovmorgon. Men man kan inte alltid få allt. Så det är bara att låta ögonlocken hänga tungt och trycka bort tankar och nerver, för det finns inte tid och det är onödigt att slösa energi på det.

Min kropp skriker, min hjärna håller med. Hjärtat har ingen åsikt. Men någonstans innuti mig släcks inte hoppets glöd. I morgon gäller det! Pennorna är vässade, radergummit är me. Det är även pennvässare och linjal. Proviant är inhandlat. Bära eller brista. Det är inte hela världen. När de 8h är över, då är det dags att ta igen sig. Och sedan spendera kvällen med grymma pinglor och min nya, alldeles för korta, klänning!

Sparkar mig själv i baken och hoppas att något har fastnat innanför pannbenet. God natt gott folk. <3mme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0