Godnatt

Inte haft så mycket skrivlust.. Eller läslust för den delen. Ska jag skylla på vädret, som alla andra? Eller är det bara så att jag är sån? Spelar inte så stor roll.

Jag upptäckte nyss att det är massor med paraben i mina ansiktsprodukter från Mary Kay. Vad är det för nått? Ja det finns 5st olika, berättade min kollega Aida för mig idag. Vi pratade om hudvård. Och hon nämnde att man ska se till att det inte är sånt i, för de ämnet kan kopplas till cancer, vilken form kommer jag inte ihåg, hud kanske? Det är ändå snart slut, jag har använt de i 2 månader nu. Känner mig lite lurad. Jag ska ringa min försäljare och säga att jag inte kommer handla det mer.
Förhoppningsvis så har produkterna inte gjort någon skada på den korta tiden. Men nu kvarstår det faktum att jag ännu en gång måste på jakt efter produkter som funkar. Blir så trött!

På tal om trött. Sov bara 3h i natt. Ingen speciell anledning mer än att jag inte var trött när jag borde sova, och skulle upp på tok för tidigt. När jag kom hem tänkte jag, jag behöver en powernap. Borde dock vid detta laget lärt mig att det näst intill aldrig funkar för mig. Men jag la mig, och tvärslockna! Vakna till i någon sekund av att Martin kom hem. Sedan vaknade jag 1 minut av att mor ringde. Men somnade om båda gångerna på stört. Sov mellan 15-20. Nu är problemet att jag ska upp vid 3:45. Och jag är pigg! Men jag vet hur jag ska göra mig trött. Jag ska plocka upp röran jag ordnade till imorse när jag inte hittade min bilnyckel! Fick efter 10mins letade väcka stackars älskling och fråga lite snällt om jag kunde ta hans bil. Han mumlade något, och jag tänkte "Jag hör: självklart älskling, visst var det de han sa? Japp! Det var det garanterat!" haha.
Jag har äntligen hittat bilnyckeln, så jag slipper samma panik imornbitti. Efter 30 min kom jag på att jag hade ju haft väska igår när jag var på stan med Michaela och med Tina till Marieberg. Kan jag varit så duktig att jag lagt den i väskan? Jo mycket riktigt låg den lilla rackarn där, puuh!

Nu ska jag kladda på massa olika produkter med PARABEN så mitt ansikte blir rent från smink och andra orenheter som finns i luften. Frågan är bara, vad får jag för annat skräp i min hud? Men jag får ju ta slut på skiten när det kostade en halv förmögenhet, haha! Har ni tips på bra hudvårdprodukter utan konstiga ämnen i, tar jag tacksamt emot det.

Godmorgon! <3mme

Kommentarer
Postat av: Aida

http://www.naturlighudvard.n.nu/parabener



Här står det lite mer om parabener om du vill läsa =)

2011-06-11 @ 11:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0