Kapten Nemos bibliotek

Jag läste några rader skrivna av Annika Marklund, i Sofis mode nr25 (som någon snäll resenär lämnat kvar till bättre behövande, hihi). Raderna handlar om hennes "hjälte" PO Enquist. Och där kan man läsa att hon har en lapp i plånboken, ett citat ur hans bok Kapten Nemos bibliotek, "Kastar man bort smärtan var den ju förgäves. Då gjorde den ju bara ont.". Tänkvärt och något som fick mig nyfiken på en ny författare som jag aldrig läst, men som jag väl vet vem han är. Så jag får nog försöka hitta den boken och läsa igenom, kanske semesterns bok?

När det bara är 8 resenärer på ett morgontåg, som ändå går i human tid, då kommer jag i en slags dvala där jag bara njuter av livet och funderar på allt, stort som smått. Härlig känsla ändå. Livet är bra harmoniskt emellanåt, det är ju fantastiskt!
<3mme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0