Once a thinker, always a thinker?

Då är jag där igen. I sängen på hotellet och kan inte sluta tänka. Varför ska de va så svårt? Blunda, andas lugnt och räkna får.. Nej jag lyckas aldrig med det. De senaste 5 nätterna har jag drömt så mycket, så konstigt och helt osammanhängande. Varken bra eller dåliga saker. Bara massor. Så när jag vaknar är jag helt slut i hjärnan. Känns som den gått på högvarv hela natten, till ingen nytta. Borde skriva upp direkt när jag vaknar vad jag drömde och se om jag kan hitta någonting i det. För efter 5 minuter är drömmarna som bortblåsta. Och nu ligger jag och funderar på vad jag ska drömma i natt. Sen tänker jag på allt jag ska hinna med imorn. Det är en sak som jag är bäst på, tacka ja och planera in på tok för mycket. Men är det roliga saker är det svårt att säga nej. Alla måsten, sömn etc. de tar jag en annan dag.. På något vis lyckas jag alltid hinna. Ett praktexemplar på tidsoptimist-de är jag de! Så jobbar man på tåg, de är rätt komiskt! Men tro inte det är mitt fel att tågen är sena nu bara. Nej för när det verkligen gäller att man MÅSTE va där en viss tid, då är jag det. Tillbaka till tankarna. Jag tänker på de fina människorna jag en gång haft glädjen att ha i mitt liv, som nu inte är en del av det. Jag tänker på mina nära och älskade och är fantastiskt glad för att dom finns i mitt liv och aldrig kommer lämna mig på denna jord. Sedan tänker jag på de som är på väg in i mitt liv, kommer dom att ta steget in eller kommer dom att backa? 5h sömn från och med nu, ska vara glad om det blir 4h. "Wake up on the bright side" <3mme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0