The last hours..

Musikalen var toppen! Riktigt bra! Roligt att ha sett den pa Braodway, riktigt tufft! Innan var vi pa Coney Island, de var en lang fin strand, men tivolit var inte oppet.. vi tog nagra roliga bilder nere vid vattnet, och sa at vi "cotton candy", och efter det akte vi och shoppade lite.. Nagra fler fina trojor blev det och sen var det musikal pa kvallen.. innan musikalen at vi pa "Hard Rock Cafe" smarrigt varre, kan saga att deras varma broanie med fudgesas, glass, gradde och notter var en riktig njutning for gommen, sa otroligt god!

I fredags hade Mikaela insjuknat i forkylning ocksa, typiskt attr jag smittat henne, men de kanns som en omojlighet att inte bli sjuk nar man sover och umgas sa tatt inpa.. Men jag delade gladeligen med mig av mitt lilla apotek, sa vi akte och shoppade lite till.. Vi at pa TGIF (Thank God It's Friday) passande dag va, hehe!
Pa kvallen fixade vi naglarna.. vi blev lite lurade med priset tror jag, men naglarna ar mycket fina, sa det var de anda vart, haha!

I gar besokte vi "China town" och "Little Italy". Vi at en god lasagne pa en italiensk restaurang med rodvitrutiga dukar. Handlade morsdag present, det ar mors dag har idag. Sedan sa hittade jag antligen ett par coola solglasogon, som jag letat!  Kopte aven nagat litet till sotaste brorsbarnen! Hittade min parfym, Diesel-Fuel for life, pa en liten affar i china town, 30$ for 75ml-BILLIGT! Vill nog inte veta hur den kan va sa billig..
Sedan akte vi till 34th Street, den basta shoppinggatan vi hittade, handlade i princip allt pa den gatan..En tripp till in till Victoria's Secret, kopte en jattefin och skon BH och sedan kroppsglitter, sa jag kom upp till summan sa man fick med ett paraply.. men de ar for langt sa de gar inte ner i resvaskan, sa far se om de fastnar i tullen.. ska forsoka checkain de ocksa om man inte far ta de som handbagage.. hall tummarna for de, for paraplyt ar finfint!

Idag har vi atit var sista creamcheesebagel tillo frukost, nu sitter vi pa TLC-The Little Choice, glassbar och internetcafe.. Vi far se hur vi ska spendera de sista timmarna innan vi ska borja var resa hem..

14:30 hamtar vi vaskorna pa hotellet, sedan ska vi ga tre kvarter (lycka till!) sa vi kommer till ratt tunnelbana. Vi ska aka tunnelbana till JFK for att det ar MYCKET billigare! Taxin fran flyget till hotellet nar vi kom hit kostade drygt 50$.. Nu betalar vi 2;25$ for tunnelbanan och sedan 5$ for ett tag som gar till ratt terminal pa flygplatsen.. STOR skillnad!

Det blir nog lunch innan vi hamtar vaskorna.. Vi landar 12:45 pa Arlanda imorn.. Flyget lyfter 20:35 fran JFK ikvall.. Allt i lokala tider..

Snart hemma igen alltsa, det kanns som man nyss kom hit, de har gatt otroligt fort, men det kanns anda som vi hunnit allt vi vill utan att behova stressa.. Resan kunde inte ha vart battre!

Tack Mikaela for du forgyllde resan <3

<3mme

psst! Gomde saga att vi var pa Times Square nar de utrymde de, for de hade hittat en pase de trodde de va en bomb i.. snacka om effektiva poliser.. tog nog bara 5 min och tomma hela TS! Men tror inte de var nagon bomb, bara en gron liten plastpase som nagon glomt..

Kommentarer
Postat av: M

Tack själv T för att du förgyller min tillvaro <3 Längtar redan till gotland!

2010-05-14 @ 20:26:22
URL: http://mikaelabirgittafredriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0