Äventyret har börjat!

Gick upp när klockan ringde 02:00! Tjohoo, vilket skämt! Kunde ju inte somna igår kväll, så jag sov endast två timmar..

Det var bara att stiga upp på en gång. Tvätta sig, klä på sig och sminket hoppar man dagar som denna! Äta lite frukost, se till att det viktigaste finns med;
PASS, INTRESETILLSTÅND, DOLLAR, VISA-kort - check! Och sen all medicin som det på något konstigt vis blev?

03:28 åkte jag hissen ner (en våning, haha, men min väska är tung, rädd att det redan är mer än 20kg, jag är sämst på att känna vikt!) när jag kom utanför dörren ochs tällde mig där taxin brukar komma, vad ser jag då? Jo, två lysen och taxin kom samma sekund som jag ställde mig till rätta.. vilken tajming! Prick 03:30 rullade jag mot Resecentrum..

03:50 avgick bussen, helt enligt tidtabell. Stannade i Västerås, vi avgick 05:00. 06:05 ankom jag tillö Citytreminalen, 25minuter för tidigt! Inte så skoj när man har så lång väntan, kunde gärna suttit den knappa halvtimmen på bussen.. men men.. bättre för tidigt än försent dagar som denna!

Gick raka vägen till närmsta "näringsbutik", Pressbyrån var den enda som öppnat.. Köpte en äcklig ost- och skinksmörgås, Vitamin well-Defence, en banan, kexchoklad, gott&blandat och två menthisrullar. 109 pix, som hittat!

Sedan har jag häckat i lokalen i Stockholm framför tvn.. Fått ett samtal från Mikaela att hon var på väg mot Arlanda och att vi ska ses runt 09:30.. så nu är det inte långt tid kvar tills jag äntligen får ansluta mig till min resekompanjon!

Ska inhandla vettig frukost på E-huset nu när de har öppnat, en god smörgås med en god stor varm choklad med marschmallows och grädde samt apelsinjuice- DET kallar jag FRUKOST!

Dagen har startat bra! Men seg imkolan är jag, deluxe! Men de löser sig, sa han som sket i badkaret.

Vet inte om jag har tjatat hål i huvudet på er om resan, men min blogg är till stor del till för att jag ska kunna gå tillbaka och se vad jag haft för mig.. och då måste denna stora resa vara välomskriven.. för så mycket känslor den för med sig..kan jag inte göra rättvisa men jag försöker iaf..

14:10 lyfter planet från Arlanda, mellanlandar på Keflavik, Island. Ankommer JFK, NY 19:00, lokal tid (01 svensk tid?)
Om jag inte kan uppdatera medan vi är over there, så kommer vi hem den 10 maj 12:45 till Arlanda. Tåget vidare hem går 15:07 och jag är hemma i lägenheten runt 17:45, hoppas jag!

Jag och Mikaela har längtat så otroligt mycket och äntligen är dagen här, nu när vi ska skriva historia i våra livs böcker! Vilket kapitel, jag känner på mig att det kommer bli bra!

Bon vouage, Auf widersehen och Hello äpplet glad att ha mig här va? HAHA!
<3mme

Jag litar på att ni håller ställningarna här hemma! Have fun! De ska jag ha!!!!!!!!!!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0