The O.C

Precis kollat klart på säsong 1 av The O.C, min absoluta favoritserie! Den har verkligen allt! Skratt, tårar, lycka, smärta.. livets gång.. Och den får mig att tänka på hur bra jag har det, och hur illa det skulle kunna vara.
Sista avsnittet fick mig att tänka på alla mina val jag gjort i mitt liv. Hur jag har blivit som person. Och funderat på om jag hade valt annorlunda, hur skulle mitt liv se ut då? Jag kom fram till att jag lever livet på bästa sett med mina förutsättningar. Och alla val jag gjort har varit de rätta. Och jag vill inte göra om ett enda val jag gjort, för då skulle jag inte ha det liv jag har idag. Och jag är lycklig!

Jag vill tacka alla de underbara människor jag har runt om mig, för NI har hjälpt mig att välja och NI har hjälpt mig att få det liv jag lever just nu. Och jag skulle inte vilja ha någonting annorlunda. Jag är så glad över det jag har och jag har lovat mig själv att fortsätta ta råd från de jag älskar men ändå göra det som är bäst för just mig.

Jag vet att allt i världen inte kretsar runt mig, så som man trodde att det gjorde när man gick på högstadiet.. Men jag vet också att man inte kan tänka på allt och alla i världen, utan fokusera på det och dem som gör en lycklig. Leva i nuet.

Så underbara NI, låt oss göra det.. Minns det som var, dröm om det som komma skall och lev i nuet!

<3mme


Kommentarer
Postat av: M

<3

2010-06-19 @ 08:42:33
URL: http://mikaelabirgittafredriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0