Free fallin'

Lite skön nattmusik att rensa tankarna till..



Igår när jag kom till Örebro central och hoppade av mitt tåg, gick jag ner i gångtunneln under spåren. Där satt en kille runt 25 och spelade gitarr och sjöng.. Jag tänkte "ännu en gatumusikant".. Men så kom refrängen och han sjöng som en kvittrande näktergal! Så jag började rota i min kavaj efter den där tjugan som blev över av hundralappen jag betalade lunchen med.. Och fick tag i den, vände och gick tillbaka till killen och la min lapp på hans gitarrfodral. Den låg där helt ensam just då, men jag hoppas att någon mer hittade några överblivna lappar och mynt från lunchpengarna.. För jag tror han behövde dom. Troligtvis väntade han på studiestödet att klirra på hans konto.. 
   Hans ansikte sken upp när jag tvärstannade och vände tillbaka till honom för att ge mitt lilla bidrag.. och jag fick dagens största leende. De va en skön känsla, att göra någon glad. De är nog den bästa känsla som finns, att ge och det gör någon gott! 

<3mme

Kommentarer
Postat av: Sara

Den låten är så fin!

2010-08-26 @ 21:39:08
URL: http://saraclefjordl.blogg.se/
Postat av: Robert

http://www.youtube.com/watch?v=1lWJXDG2i0A

2010-10-11 @ 12:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0