2 år

Idag är det hela två år sedan jag började min utbildning till tågvärd.. Det har gått otroligt fort! Jag har lärt mig så mycket, fått massvis med erfarenheter. Jag har träffat så många underbara människor till kollegor.
   Jag har även träffa alla möjliga sorters människor som rest med "mitt" tåg, snälla, glada, sura, arga, frustrerade, störda, påtända, fyllon, drägg, skönheter, kändisar, killar, tjejer, barn, män, kvinnor, hundar, katter, illrar, råttor, kaniner, hamstrar, vandrande pinnar, papegojor, fåglar, oigenkännliga djurraser, fotbollshuliganer, tjuvar, poliser, privatspanare, militärer, nationaliteter i all oändlighet - favoriterna är danskarna, haha!
   Jag skulle kunna hålla på i all oändlighet och beskriva olika människor och djur.. och så många historier jag bär med mig, glada, galna, frustrerande, ledsna, arga och lyckliga..

Ja så mycket lustiga människor och härliga och dumma och korkade.. "Det finns folk till allt" är ett väldigt bra uttryck!

Två år av att skratta så att tårarna rinner, skälla så att rösten blir hes, trösta fram ett leende, göra allt i min makt för att alla ska komma till sin slutdestionation..
 


Jobbet har gett mig så mycket, dock så är det jag kallar fritid alldeles för lite av tyvärr.. Time to move on?

Världens bästa och sämsta jobb, det är mitt jobb de!
Jag är glad att jag har ett jobb, de är så jag tänker just nu..

<3mme

Kommentarer
Postat av: Vaha

Hehe alla åker tåg. Och man får träffa alllla olika typer av människor. Nice ändå :)

2010-04-21 @ 15:13:05
URL: http://vaha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0