Godis som gör gott!

Nu när hösten har kommit med små steg så är det ju "snart" oktober, vilket är "bröstcancermånaden". Då lanserar företag produkter där (allt som oftast) 10% av försäljningen går till Bröstcancerfonden.

Igår när jag gick från tåget till hotellet i Uppsala, tog jag en sväng in i godisbutiken som ligger längs vägen. Då hittade jag denna påse och var bara tvungen att köpa den, för den går ju till en bra sak! (Och jag var sötsugen såklart!) 

Denna höst har Ahlgrens bilar dragit sitt strå till stacken, när det gäller att bekämpa bröstcancer. 
   Rosa Rattar är nykomlingen i "bilfamiljen". De har samma goda smak som de rosa bilarna men är utformade som rattar. Tycker det är väldigt roligt/fyndigt namn!
   10% av överskottet från försäljningen går till kampen mot bröstcancer.




(Om du inte vill bidra med att köpa godis i förmån för Bröstcancerfonden, kan du alltid köpa Rosabandet eller skänka en slant. Läs mer på Rosabandets hemsida.)

<3mme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0