ÖSK-HIF

När jag var på väg hem från mataffären, med två jättetunga kassar, hör jag något oljud. Ju närmare hemmet jag kom, ju högre lät det. Sedan ser jag ett tiotal killar mellan 20-30 som går och skriker. Med Hammarbyflaggan viftandes, och lagets tröjor på sig: "Hata, hata, HATA Örebro",om och om igen...Vilka mongon tänkte jag...sedan ropar de: "Hammarby, Hammarby i från Södermalm!!!" Då tänkte jag, pinsamt att bo på Södermalm idag, haha...

Vad jag vill ha sagt är att jag tycker de är larvigt att gå runt på Örebros gator och skrika att man hatar Örebro...ÅK HEM DÅ!!!! Kom inte ens hit! Se matchen på tv istället...

Jag ska nog hålla mig inne tills matchen är slut...blir tokig på gaphalsar...De kan väl ta det lite lugnt? De behöver väl inte reta upp folk på trotoaren. För riktigt irriterad blev jag...släpa på två stora matkassar så träffar man sånna mongon, som om det inte va tungt innan...Ville bara springa fram och smälla dem på käften! Men sån är ju inte jag...så jag glodde surt på dem istället, haha!

Jag är verkligen inte intresserad av fotboll, men när man bor precis bredvid Behrn arena (Eyravallen, hehe), så blir man ju påverkad.

Hoppas Ösk vinner ikväll, så det blir tyst på de stackras gröna fulingarna!

<3mme

"Å Örebro, gamla fina Örebro. Kex och skor finns inte kvar, men fotbollen är underbar!"



Ösk vann med 2-0, det va ju för skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0