Ny frisyr inför sommarn?

Jag måste klippa mig, eller måste...jag behöver klippa mig! Topparna ser för illa ut och oftast använder jag mig av fingrarna istället för av borste/kam...det går inte längre...topparna blir som små tussar...Så nu måste en sax fixa detta!
   Men nu kommer jag till mitt dilemma, ska jag klippa mig hos den frisören som jag blev nöjd hos sist men tycker egentligen att det är ganska dyrt. Eller ska jag försöka hitta någon som verkar bra och som är billigare och kanske inte bli nöjd?

Det är inte ofta jag blir nöjd när jag klipper mig, för jag vet inte hur jag vill ha det innan...så jag velar och velar...då är det klart jag inte blir nöjd! Så det är nog inge fel på frisörerna jag har varit hos, utan mer min obestämda hjärna!

Idag ska jag tvätta, städa, diska och försöka springa(gjorde det igår, ca 30min...kändes skönt efteråt!) Sedan ska jag titta på bilder på frisyrer och bestämma mig om jag ska klippa lugg igen eller inte...Tycker jag får så kraftiga käkben när jag inte har lugg...ser så rund ut...Eller så har jag gått upp 10kg i vikt, vilket jag inte tror...

Ja, vem ska jag nu gå till då? Det får nog ändå bli den dyra frisören, jag blev ju faktist grymt nöjd sist! Dock ska jag inte gå på att köpa shampo därifrån! Det passade inte mitt hår...Jag köper mitt på H&M eller någon mataffär, GLISS, det bästa jag haft, billigt också, inga 300kr flaskor här inte..Nej nej! Det behövs inte!

Hur vill jag då klippa mig? Jag vill toppa mig, för jag vill ha kvar längden...ofta det jag gör fel, säger att de kan ta ca 5cm och då tar de minst 7cm, för deras ögonmått är väl som alla andras, sisodär.
   Sen vill jag nog gör lite etapp framme vid ansiktet, så jag inte ser så grov ut i käkarna...Sen var det luggen..funderar på en snelugg igen, men med lite "hackig" touch, haha!

Ha en skön dag!
Sa jag att jag var LEDIG?!!!!! Så skönt!
Ska åka till Marieberg idag också, det är där frisören är "Nikita hair", om de har en tid idag vill säga..

Nu är det dags för frukost och lite nyhetsmorgon! Sen blir det som sagt att kolla bilder, vidare till Marieberg om de har tid...sen blir det nnog lite Lagerhaus och kanske en sväng in förbi Entré...

<3mme

Kommentarer
Postat av: tina

Hoppas du blev nöjd stumpan! Jag tror du blev skit snygg. Hoppas allt är bra med både dig och Martin! Pussar

2009-05-27 @ 09:15:56
URL: http://grretas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0