En god morgon!

Efter en riktig skön natts sömn, öppnade jag ögonen och undrade om flytten bara varit en dröm? Jag kände mig lite förvirrad. Solen sken in rätt i ansiktet, som den alltid har gjort i det rummet...
   Efter bara några sekunder så klarna min morgontrötta hjärna. Jag sov ju kvar hos mina föräldrar. Och lägenheten är en förverkligad dröm!

Igår var jag ledig. Eftersom lönen kom så bestämde vi oss, jag och Martin, för att storhandla. Vi åkte till Willys för att slåss med alla pensionärer, haha.
   Sedan var det bara att tanka bileb, vidare in i tvätten och sen hem och betala räkningar. Det är tråkigt när man ser hur fort de välförtjänta pengarna försvinner med några knapptryck. Men jag ska inte klaga, det finns ju pengar kvar på kontot, men det fanns så många fler kronor innan räkningarna...Det är bara att inse att vuxenlivet är en enda stor räkning. Jag får väl gotta mig i att jag har bättre betalt än en kvinna jag känner, även fast jag har den lägsta lönen man kan ha i SJ- i princip...Denna kvinna har pluggat i ganska många år och jobbat i mer än 40 år! Det är skevt att jag får ut mer efter skatt. Jag vill inte ha mindre pengar, utan jag tycker att hon borde tjäna mer helt enkelt! Behöver jag säga att hon jobbar inom vården? Mer betalt till systrarna!

Efter jag hade insett att pengar försvinner fort, så åt jag och Martin lite lunch, sedan var det dags för Bettan att rulla mot Askersund.
   Där blev det att städa bilen innuti och sedan hade min kära mor gjort våfflor! Det var ju som bekant våffeldagen igår. Det är fantastisk gott med våfflor, GRÄDDE! och sylt! Tack mor<3
   Efter det goda och nyttiga för själen var det dags att åka till kyrkan för att samlas med scouterna. Det var därför jag hade åkt hem från början. Vi skulle åka med dem och bada, i Hallsberg. Och när jag klev ur bilen rusade fyra tjejer fram och hoppade in i bilen och sa "Vi ska åka med dig! För du har så tuff gammal bil". Haha, de är för söta! Min Bettan är uppskattad! Den bästa kommentaren var när jag satte på "stereon" och 80-talsskivan, som jag vann för två helger sen, började spela: "Det är som vi reser tillbaka i tiden!"
  
Väl inne i badhuset träffade jag på Carro och Cissi i omklädningstummet, de hade simmat och sa att deras ben va som spagetti. Min tanke då var " Det måste va grymt skönt att känna så, då vet man att man gjort något ansträngande som formar kroppen." Så nu är det dags för mig att hitta ett gym som är i min smak och köra igång!

Vi kom hem vid niotiden från badet, jag var helt slut! Tur att jag skulle sova hos mor och far, så jag slapp köra nästan en timme tillbaka, själv i bilen, till Örebro. Det är skönt att veta att här hemma förändras ingenting, det är de som gör att jag är säker på att jag alltid kommer känna mig välkommen och som hemma. Det har ju trots allt varit mitt hem i 16år!

I tisdags jobbade jag tidigt, det gick bra men uch vad trött man blir...gå upp tre på morgonen är ingen hit! På eftermiddagen träffade jag Tina för att följa med på jobbmässan, för att sedan fönstershoppa lite och ta en fika med Karolina. Det blev Java för oss, så himlans gott!
   I måndags var det jobba och inte så mycket mer..

Helgen som var spenderades i Örebro. Hade en slapp och skön helg! Fredagen var det jobb på dagen och på kvällen hade Sofia bjudit hem mig för att hjälpa till att äta upp hennes frys. Det bjöds på klyftpotatis och fläskfilé med beasås och sallad, lyxigt gott! Och som efterrätt hade hon bakad kladdkaka! Med grädde och hallon, jag som älskar desserter! Det var så himmelskt gott! Tack vännen för en mysig och god kväll, kommer skana dig mycket, men vi ska ju hälsa på dig, så då känns det genast mycket lättare<3
   Lördagen följde jag med Sofia en sväng på stan och sedan var det hemma och greja i lägenheten. På kvällen gick Martin till grabbarna och spelade tvspel och jag satt hemma och kollade på Robinson, som jag tyckte var bra! Sedan gick jag iväg till Sofia där några av tjejerna hade myskväll. Carro hämtade mig halvvägs och skjutsade även hem mig senare, tack!
   Väl hemma hade Martin kommit tillbaka, han hade med sig Johan. De andra grabbarna skulle vidare ut på krogen och de ade ingen lust. Så vi tre spelade kort, var längesen jag gjorde. Det var riktigt kul faktist!
   Söndagen tvättade jag och slappa. På kvällen kom Armin, Jakob och Calle för att se på fotboll med Martin, tur att vi har två tvapparater! Så de stängde in sig och jag fick resten av lägenheten för mig själv!

Och idag då? Vad pysslar jag med nu?
Det jag borde göra och som jag ska ta tag i så fort jag skrivit klart och ätit lite är att städa ur lite i mitt "flickrum". Sedan ska jag göra mig i ordning för jobbet, börjar 15. Tänkte försöka hinna med en sväng in till Designrummet, var ett tag sen jag var där, tror hon fått in lite vårnytt!
   Jag ska jobba till 23.33 ikväll, det blir ner till Göteborg och sedan till Örebro och pass till Hallsberg, för att efter det köra hem till Örebro(lite önödigt men så kan de bli ibland...)

Imorgon ska jag jobba, sover i Mora för första gången, de säger att det spökar där...hm, vet inte riktigt om jag vill? Men men, bara att ta tjuren vid hornen...

Så lördag kommer jag hem, och tror det blir en kort hemmakväll för att på söndag blir det att jobba och sova i Stockholm. Så helgen är uppbokad med jobb, så trist!

Hoppas ni njuter av solen, och jag lovar :våren kommer snart, den retas bara lite! Det är ju inte Påsk riktigt än, haha!
Ha en toppen dag och jag hoppas ni har en grym helg, vare sig jobb eller ledighet!

<3mme

Kommentarer
Postat av: Karolina

"mer betalt till systrarna" Helt rätt!!



Jag vet ett jätte bra gym!!! Kom och träna gratis första gången ;)



De suger att du jobbar i helgen :( Du skulle ju va me på lördag festa med oss!!!! Men men vi får ladda till nästa helg du är ledig :)



Hoppas jag kan smita in i din fullbokade helg och se dig kvinna! ;P



Hoppas att de inte spökar på hotellet <3

2009-03-26 @ 21:18:32
URL: http://karolinawelinahs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0