Idag är den dag jag vill leva. Imorgon blir också idag. Jag vill leva alla "idag" som är menat att just jag ska leva, dem vill jag leva väl!

Jag skulle så gärna vilja läsa till det. Och så vill jag så gärna jobba med det. Sen vill jag åka dit, dit och dit. Sen vill jag läsa till det, men då måste man ha de och de ämnena. Sen vill jag jobba med det också, då måste jag ha den utbildningen och är inte den lite väl lång och skulder i högar bara man tänker på den?
   Och så vill jag ha en ny, fin och miljövänlig bil. Någon gång vill jag ha ett hus, som jag helst ritat och designat själv, med en stor trädgård med massa frukter, blommor, fjärilar, fåglar och andra söta djur. Gärna en damm också, varför inte en pool också?

Om jag bara kunde skulle jag va konstnär och sälja tavlor för flera 100 000 kronor styck! Sen skulle jag sitta i min trädgård och måla fina som fula tavlor och ge bort dem för aktion till bättre behövande, typ BRIS, Barncancerfonden, Hjärt- och lungfonden, Bröstcancerfonden och andra bra organisationer som behövs för att vi ska kunna överleva om det hemska drabbar oss!

Jag vill leva i nuet, så varför tänka på vad man ska bli? Man blir nog det man drömmer om till sist, men allt har sin tid. Och vet man inte vad man vill bli? Då kommer man nog på något genom livet gång...Tills dess är det bara att försöka må bra och ha nära och kära runt sig...

Vi lyckas nog till slut, Du och jag. Men vet du? Vi lever i nuet bara för en stund till...och så kommer vi på någonting typ efter sommaren, eller till nyår, eller nästa sommar...Vi är ju bara i tjugoårsålder...Om vi har statistiken på vår sida ska vi ju leva till vi är runt 80 år...och det är om ca 60 år! Fatta, 60 år!!! Det är en lång, lång tid!

Lev nu, lev väl, må gott, håll hårt om dina nära och kära, försök ge dig själv en komplimang varje dag, och försök att inte se ner på dig själv och tro att andra är bättre...för du är BÄST! Det finns ingen som Du. Jag är BÄST! Det finns ingen som Jag. Hon är BÄST! Det finns ingen som Hon. Han är BÄST! Det finns ingen som Han.

"Är det så det är att va vuxen, och det är de jag tror. Då är jag hellre liten, och struntar i att va stor!"

<3mme

Kommentarer
Postat av: tiny

min kära padda. du är klok och du skriver så himlans bra! du borde bli författare eller bloggare på hel tid kanske? ;)



vi ska leva i nuet och ta hand om varandra <3 jag älskar dig vännen. du är underbar på alla sätt och vis!!

2009-06-11 @ 21:24:50
URL: http://grretas.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Tar till mig av dina fina ord, Tack!

2009-06-11 @ 22:11:35
Postat av: Sara

väldigt fint skrivet mathilda, det får en tänkta till! =)

2009-06-11 @ 22:34:10
URL: http://saaracl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0