ensam

Jag ligger här på hotellrummet i Karlstad och önskade att jag var någon helt annan stans...eller i alla fall på ett annat hotell i ett annat land med någon mer än mig själv.
   För jag ligger här och känner mig ensam. Det hela blir inte bättre av att det är ett dubbelrum, därmed dubbelsäng. Min första reaktion var: LYXIGT! och efter 5 minuter blev det: DET SAKNAS NÅGOT!
   Japp, jag saknar någon, märklig känsla.
   Men som jag har sagt förut så saknar jag alltid någon eller något. Inte för att jag aldrig blir nöjd, utan mer för att jag har många fina människor, platser och saker att längta till. Därmed sakna dem/det när jag inte får tillbringa all den tid jag vill, med dem/det/den.

Just nu saknar jag allt och alla känns det som. Jobbig känsla, men det ordnar sig när jag får komma hem imorn...eller det brukar det göra åtminstonde.

Förresten vilket hem ska jag till imorn? Blir det hem hem eller blir det hem martins hem? Eller är jag bara glad att komma hem till hemstationen Hallsberg?
   Snart vet jag viket mitt vardagliga hem är i alla fall. Det ska bli skönt ,att äntligen få ett fast hem!
   Känns som jag har levt i en resväska sen jag började på gymnasiet...så det är i 4½år. Verkligen hög tid att packa upp resväskan, istället för att packa i/packa ur... (Hjälp! man börjar bli gammal när man kan säga så! Uch! Det glömmer vi va? Snabbt som tusan så jag slipper få ångest över vad jag ska göra av mitt UNGA liv!)
   Jag älskar ju att resa, men måste erkänna att det kommer bli skönt att slippa byta "hem"  varje dag!

Nu saknar jag nog Martin allra mest, med all rätt!
   Han är en så fin människa, helt underbar! Ska nog ta och ringa honom en stund, så att jag inte känner mig lika ensam längre...

Hoppas ni har en fin helg, själv vill jag att det blir tisdag...är ledig då, och ni alla borde veta vid detta laget att jag älskar att vara ledig!

<3mme

Kommentarer
Postat av: tina

stumpan! förstår att du känner dig ensam men vet du, vi finns alltid med dig. över allt i våt och torrt!



snart får du äntligen ett fast hem! börjar närma sig med storm steg nu! :) sov så gott nu vännen.

2009-02-14 @ 23:33:55
URL: http://grretas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0