Årtiondet jag föddes

Jag sitter och letar inspiration till att ge mig ut på jakt efter kläderna till 80-tals festen...Så kollade jag lite på Youtube och hittade denna fantastiska video! Ni måste lyssna medan ni läser för att komma i rätt stämning! Så tryck på play och njut av den underbara dansen, haha!





När jag tänker 80-tal tänker jag på två olika grenar i klädstilen. Den första jag tänker på är det gammiga, med neonfärger, glitter, taights och benvärmare. Den andra är pastellfärger, blekta jeans och kavaj med uppvikta ärmar. Men det som är återkommande är i alla fall det stora våfflade håret!!
   Sen finns ju även the punkiga 80-talet, men det skippar jag...Och de fina magmodet, och stringbodysarna, Jane Fonda...Nä nu blir jag snurrig!

Dessa plagg är några få som jag har hittat på nätet, jag ska iväg nu till Marieberg och lita mera...Men det finns ju i alla fall att få tag på 80-tals grejer, eftersom vårens och sommarens mode är influerat av detta underbara men gräsliga årtionde!



Lyssna nu klart på låten och var glad för att dansen utvecklas hela tiden! Så även modet, tack och lov!

Hoppas på tur nu i mitt letande...önska mig lycka till, hehe!
<3mme

Kommentarer
Postat av: annett

ja herregud det är tur att filmskapandet också har gått framåt! vilken gräslig video! :P



kul med 80tals fest! glöm inte att sätta upp håret på sidag av huvudet :P



kram

2009-02-18 @ 09:23:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0