Kalmar-58

Ja ni, utbildningen går ganska bra tycker jag, börjar falla lite på plats iaf. Avgången tror jag sitter nu, och de är ju de jag ska jobba med dagligen så de är ju bra. Nu är de bara att lära sig vad man får/inte får göra och all säkerhet! Måste sitta nästa fredag, annars blir de inte så bra..Så håll tummarna! Får ta fram mina bästa memoreringsmetoder, och fram med pluggsinnet igen! Tjho! Vad man känner att man inte ska börja plugga än på ett tag, är trött efter 2 dagar, bra, haha!

De som stör mig med utbildningen är att det är en smittohärd av basilusker! Tjejen bakom mig sitter med feber, nyser 10 gånger i minuten och hostar, snyters sig och äcklar! Tjejen snett framför mig snyter sig och gör konstiga dova ljud från näsan...Och stackars Madde bredvid mig snorar lite hon med...Så jag ska va glad om jag klarar mig undan!
Har ju haft ont i halsen en vecka, sen gick de över till näsan/huvudet...nu är de halsen och näsan..Så jag tog tag i saken och bestämde mig för att jag ska klara utbildningen iaf, sen kan jag bli sjuk..måste bara hålla mig på fötterna i ca 3 veckor till, hm..good luck! Gick iväg till Apoteket och inhandla lite tabletter för att stoppa upp förkylningen och sen nässpray! Blir nog kalas detta!! Atchsjoooo,hu!

Imorn eftermiddag lämnar jag Kalmar för att åka till Stockholm. Där ska vi lära oss allt om lokvagnar, nice nice! Hem på fredag kväll, kommer bli skönt!

Nästa vecka är de övningsåk och på torsdagkväll åker jag ner till Kalmar igen för att skriva SÄO-prov på fredagen, vilket jag bävar för, uch uch! Så mycket att kunna! HUr vagnarna får gå låsta, vilken typ av vagn de är, om de är skivbroms/blockbroms, hjulplatta, UIC-kabel, slutsignal, boggie och inte tala om alla skåp som finns på tåg, som ingen resenär har en aning om att man vet! och massa, massa mer jocks!
 Vet ni vad det bästa av allt är? Jo det är att allt som vi ska kunna om säkerheten står i § (paragrafer!!!) alltså som i en lagtext! Bara för att de inte ska finnas några kryphål om det händer någonting som inte får/kan hända..Som sagt, håll tummarna! och tårna med kanske!!!!

Men nu tar vi en dag i taget...Så nu blir det att sussa sött, fast de är fullmåne(drömmar jämt skumt då, av nån knepig anledning..)
Imorn blir det att gå upp vid sju och packa, frulla vid åtta och börja vid nio...så blir det tåg strax innan tre..

"All I know
Is everything is not as it's sold
but the more I grow the less I know"

Sov sött!
<3mme

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du lär dig mcyket! SJ´s framtid MATHILDA!

2008-10-15 @ 00:18:34
URL: http://theannie.blogg.se/itsonlywords/
Postat av: Anonym

Du kommer klara de finemang, MEN för säkerhets skull håller jag tummarna ;)

2008-10-15 @ 20:40:40
URL: http://karolinawelinahs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0