Höst=host, snörvel och prosit!

Förkylningen går åt fel håll! Verkar inte som de där pillrena för att stoppa upp förkylningen hjälper, tyvärr..Började dagen med att jag knappt kunde ta mig ur sängen, för jag hade så ont i nacken så jag kunde knappt röra mig...efter en kvarts masage, med egna händer, lyckades jag pallra mig in i badrummet...Skulle aldrig tittat mig i spegel för min reaktion blev- Gaah! Vit som snö! Hoppade in i duschen för att slippa se på min eländighet...Drar på lite varmare än vanligt för att få igång blodcirkulationen och därmed musklerna...plus lite färg i ansiktet...Kom ur duschen, tittade mig åter i spegeln och konstaterade, bättre att se ut som jag sprungit 1 mil och se ut som en gris än att se ut som ett spöke, eller hur?!

Dagen fortsatte men frukost. Buffén va så stor att jag bara hann med halva, snopet...Så imorn blir det 1h frukost så jag hinner äta allt smarrigt! hehe...
   Sen var de vagnsteknik...Och ni ska tro vad det är mycket att kunna om vagnarna i ett tåg! Om ni tror att det enda en tågvärd gör, är att klippa biljetter, så har ni så fel så att det bara sjunger om det! Vi ska bli elektriker, "rörmockare" och tekniker på en och samma gång känns det som just nu...Så om en toalett i en vagn inte funkar, hämta mig så fixar jag den..för jag VET hur man gör..imponerad? Hehe! Och om de är för varm så är de bara att be snällt, så fixar jag en behaglig temperatur i vagnen åt dig, de ni!

Kvällsmat på Statoil, korv och mos, mumma, haha!

Nu har jag så ont i halsen, så om jag andas med munnen hostar jag, och det gör ONT! Som om en söt liten igelkott fastnat i min "smala" hals...Och andas genom näsan funkar 2 minuter, sen blir det att snyta och ta nässpray med menthol! Härligt!
Och det där med att whiskey ska hjälpa mot förkylning är jag tveksam mot...tänkte som så om jag köper en liten skvätt i botten av ett litet glas, ur baren innan jag ska sova, kan den nog kanske göra nytta...De gjorde den, i en halvtimme och det var ju skönt...men man kan ju inte dricka massa wiskey en gång i halvtimmen, de blir ju tok då...Så nu är den effekten som bortblåst...kan ju hoppas att den tog död på lite bacilusker iaf, för så äckligt och starkt som de va så måste det göra nytta!!!

Jaja, trött, sjuk och ensam...ska bli skönt att åka hem nu, efter 1 veckas utbildning, sovandes på hotell och knappt kontakt med normala människor...

Så skönt att veta att man kommer hem till världens underbaraste pojkvän och familj och vänner! Ni är bäst, Ni får mig att stå ut! Älskar er!!!

<3mme

Kommentarer
Postat av: Fia

Tack för din kommentar! :) När jag får egen lägenhet måste ni komma & hälsa på mig över en helg!

Hoppas vi ses snart :) Kramar

2008-10-17 @ 12:33:29
URL: http://fiy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0