11,5 h-thanx man!

Jag skulle ha suttit jour idag från 8-15. Men igår ringde personalfördelaren, tyvärr.
"-Hej! Jag har en tur till dig imorn.
-Ja okej, vad är det för tur?
-2501...det var de jag skulle säga.
-Ja okej, men när börjar jag då?
-05.05.
-Och när slutar jag?
-'Harkel', kl. 16.35
-Oj den va lång!
-Ja men du får ju iaf tidsförskjutningstilläg(ca 150kr)"
Tack, tack, tänkte jag och eftermiddan blev genast mycket tyngre...

Så nu sitter jag uppe i Stockholm, och har 5h kvartstid!! Så jag har ätit frukost #2, toast igen, inte nyttigt men o så gott! Som liten tröst för den långa turen..Ska snart gå och sussa på hotellet, men är alldeles för pigg för det just nu...så ska nog ringa Marcus och Camilla och se vad dom har för sig, kan inte dom så tror jag att jag ska gå på bio...jag menar 5h!!!

De snöa flingor som dasslock i morse, och blött var det med! Bra med sommardäck då, not! Men jag körde lungt och tog god tid på mig. lite ironiskt åkte en ambulans förbi mig, inte på utryckning men ändock...då tänkte jag...de i bilen måste tycka att jag är duktig som kör sakta så de slipper rycka ut i olycka, hihi. De tänkte de säkert inte, snarare sätt på vinterdäck idiot och kör i rätt hasighet! Och vinterdäcken ska på nästa vecka, har inte tid tidigare...

Ha en bra dag och en skoj helg! Och kör försiktigt!
<3mme

imorgon blir det skoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0