Granatäpple, Apelsin, Hallon, Blåbär, Nötter...

Suget efter att bli sund och frisk, pigg och tålig, är ganska påtagande nu!
Ser just nu på eftertio, de ska alldeles strax visa några goda fruktdrinkar som jag bara måste testa på...skulle så gärna vilja kunna börja dagen med en riktigt nyttig vitaminkick som håller ända fram till lunch, så jag slipper att småäta!
   Sen vill jag börja träna igen!Men var ska jag börja då, för jag vet ju inte hur mycket tid jag kommer ha när jag går utbildningen för SJ...Och jag vill ju inte betala massa pengar och sen inte kunna gå!
   Då slår det mig att jag har ju en Yoga-DVD och matta, så jag kan ju träna hemma...Har ju även en pilatesboll, hantlar och en bok för övningar, så jag kan verkligen träna hemma och variera min träning! Sen har jag faktist en VHS från Friskis & Svettis också...Så jag har inga ursäkter som håller, när det gäller varför jag inte tränar hemifrån om jag inte vill kasta ut pengarna på gymmet...
   Men det är just det...att ta sig tid! Att ta sig i kragen och ta fram dessa grejer och köra i 1h, och vara duktig och nyttig! Istället för att slå på TVn för att se ett gammal Vänner-avsnitt eller "säsong 6 av AmericasNextTopModel"...

Jag frågar mig själv varför jag har så dålig självdisiplin när det kommer till att äta nyttig mat på fasta tider och träna!? För jag har ju viljan, men jag har ingen som pushar mig...men det ska jag ju inte behöva ha om jag kan få en bra självdisiplin!

Så fort jag får recepten på dessa fruktdrinkar från eftertio, ska jag åka och inhandla ingredienserna och göra mig en drink till lunch...och sedan ska jag köra med fruktdrinkar till frukost i en vecka och se om det funkar för mig...alltid en början! Så ska jag träna hemma imorgon, för då vet jag att jag har tid, har inga ursäkter!
image33
En sån här till frukost, jammie!

Ha en härlig dag! Det snöar, shoo...älskar ju snö! Men den kunde ju ha varit i vinter och inte nu när det ska börja bli vår...men den är väl borta innan Påsken kommer antar jag...

<3mme

ps.ni kan ju alltid tipsa mig hur jag ska få bättre självdisiplin med mat och träning, om ni har gåvan till detta, hehe!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0