saknaden är fortfarande lika påtaglig

Exakt två år sedan min älskade mormor dog. Saknar henne så mycket! Saknar allt som hade med henne att göra. Långa sommardagar på Gotland i världens finaste hus och trädgård. Saknar hennes skratt, hennes goda pannkakor och den ofattbart goda nyponsoppan hon gjorde! Saknar hennes söta gestalt och hur hon pratade med Stampe(katten) som om han var en liten pojke, hur hon matade igelkottarna på somrarna och hennes uttryck i språket! Saknar henne och morfar, när de satt sena sommarkvällar, på trappen upp till huset, och pratade med mig och Mathias. Vi skojade och skrattade..

Jag älskar dig så mormor! Saknar dig! Är livrädd för att glömma bort din röst och ditt skratt..Jag hoppas du har det bra i himlen med morfar och Stampe. Jag saknar morfar med..
Ni var och kommer alltid vara världens bästa!!<3<3


"Kan du vissla Johanna?
Javisst kan jag det!"

"Ja, de va en kväll i juni, då när sommar´n är som bäst.
Och hon dansade för morfar, som hon gilla allra mest."




<3mme

Kommentarer
Postat av: Tina

hon kommer alltid finnas hos dig, även fast du inte kan se henne..

2008-12-10 @ 10:20:28
URL: http://grretas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0