Workout, the summer is soon here!

Nu är det dags att börja träna igen känner jag! Även om jag blir förkyld igen så ska jag fortsätta, för så länge man inte har feber så är det väl inge farligt, right?

Tänkte börja med att träna lite hemma igen, har inte råd med gymkort denna månad...
Så idag får det bli lite Pilates, med min boll, matta och mina hantlar! Kanske blir en promenad till brevlådan också?(min brevlåda är inte utanför husknuten...det är 700m till den + 700m hem igen, så nästan 1½km promenad blir det i så fall...)
Jag får se hur mycket blodad tand jag får efter Pilatesen...

Efter träning och lite mat, samt en lång dusch så ska jag ner till turistbyrån för att se om det är någonting "nytt" jag behöver veta...Ska jobba Tisdag och Onsdag på turistbyrån nämligen, alltid ett kärt återseende, hehe!

Solen skiner idag med! Det gör mig glad!

Nepp nu får jag sätta planerna i verk! Dags för lite workout!

Oh boy!
Vilket vackert väder, solen skiner idag.
Oh boy!
Inga tunga kläder behövs, och det gillar jag.
Så upp och hoppa, det är sol idag,
och en så'n dag kan man inte ligga och dra.
Nej, lämna idet och häng med mig ut
då sommar'n kommer, nu e vintern slut.
Oh boy!
Hör på fåglasången, de sjunger så man blir yr.

Oh boy!
Här på trädgårdsgången, går vägen till ett äventyr.
Ja, tänk ändå att man kan bli så glad
av markens blommor och av gröna blad.
Och barnet i en kommer hem igen
till glömda drömmar och till sommaren.
Oh Boy!

Oh boy!
Vilka glada toner, de rycker och spritter i mig.
Oh boy!
Tusen millioner kramar vill jag ge dig.
Ja, tänk att det kan va' så lätt ibland.
Så enkelt som att sträcka ut en hand,
och torka gruset av en barnakind,
och känna värmen från en sommarvind.
Oh boy!
Sicken skänk från ovan de e å leva ida.

Oh boy!
Rena gudagåvan, är det konstigt att jag är glad?
För solen skiner ju, och du är här,
och jorden spinner i sin himlasfär.
Och faktiskt när man mår på detta vis,
är världen nära på ett paradis.
Peps Persson-Oh Boy



<3mme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0