Väntar...

Snart har min arbetsdag nått sitt slut och ikväll blir det lite akvarellmålning. Jag köpte nya penslar på lunchen, så dyrt med penslar, helt sjukt ju, men de behövs om man ska måla så...

Som sagt så sitter jag här på jobbet och väntar på att få låsa igen stället och åka hemmåt. Det är inte det enda jag väntar på i och för sig. Väntar på svar från Branäs. Var på arbetsintervju för 4 veckor sen, de sa att de skulle ta en månad innan man blev informerad, så om de inte hört av sig denna vecka så ska jag ringa och höra efter nästa måndag. Ni kan ju alltid hålla tummarna för mig, det uppskattas!
Jag hoppas jag får jobbet, skulle vara riktigt roligt och en bra erfarenhet. Min tjejkompis har fått svar redan, hon fick de jobb hon ville ha där uppe. Det skulle vara perfekt om jag kunde få den tjänsten jag sökte, då skulle man kunna dela lägenhet och aldrig behöva känna sig helt ensam osv.

En annan person som väntar är min bror´och hans sambo. I Februari ska de få sitt andra barn. Så hon börjar få en riktigt rund och fin mage nu. Undrar vad det blir för någon knodd, de har en liten pojke som fyller 3 år 2008, så jag trodde först att de skulle få en flicka, sen tror alla andra på att det blir en pojke, så jag börjar bli delad i mina tankegångar om vad det kan bli för något barn. Vad det än må vara kommer jag vara en otroligt stolt faster!

Så vill jag även idag avsluta med ett citat:

"Medan Gud väntar att hans tempel skall byggas av kärlek kommer människorna med stenar."
Rabindranath Tagore (1861-1941)

Tänk till nu, vad betyder citatet egentligen?

<3 mme

Kommentarer
Postat av: annett

citatet kanske betyder att istället för att komma med stenar ska vi människor visa kärlek emot varandra. till medmänniskan. guds tempel ska inte byggas utan stenar, utan av kärlek!'

kram

2007-10-31 @ 12:11:47
URL: http://nettplett.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0