Dubbelpass

Ja, idag kör jag hårt!
   Börjar med turistbyrån, 6h jobb. Men det är inte så mycket att göra så man blir inte så utarbetat, eller vad man kan säga. Om det hade varit en dag i juni jag skulle köra dubbelpass, hade jag inte pallat...
   Om några timmar bär det av ut till Aspa Herrgård, 6h servering. De, däremot, tar nog på krafterna tror jag. Första gången jag ska servera på AH, har ju serverat förut men inte där. Lite nervöst men det fixar sig nog.
   Så ikväll kommer jag nog vara skapligt utmattad, men så länge man är pigg och fräsch fram tills man slutar är det lugnt...får se till att köra försiktigt hem i alla fall.
   Nä, men jag tror det kommer gå bra, sov ju ändå 7h i natt så, jo men det fixar jag! Ni kan ju hjälpa mig att hoppas på det bästa...

Igår pratade jag med en familj från England. De ville ha mig som aupair. Jag vill ju helst till USA ju. Men jag ska prata med familjen från USA först och sen ge svar till familjen i England.
   Skulle vara en så otroligt nyttig, lärorik, spännande och rolig erfarenhet att få åka till USA som aupair. Sen vill jag ju träffa Sofia i San Francisco, när hon också är i USA. Hon är ju i Portland nu. Saknar henne, men det går ju bra att skriva på mail och så.

På tal om saknad...jag saknar att ha friheten att skolka från en lektion och gå och ta en fika med vännerna! Det var de bästa med skolan ju! Haha, nu ska ni inte tro att jag inte skötte mig, men man måste få vara lite busig ibland...
   Saknar även att bara kunna ringa en vän och säga, ska vi hitta på nått? Visst kan man ringa och fråga, men det krävs jämt sån planering för att man ska kunna träffa några utav de man gillar bäst! Varför måste det vara så?
   Det måste väl inte det egentligen, men det blir alltid så. Varför är vi så komplicerade varelser och så planerade? Eller är det bara jag som är sån?

Just ja, måste ju berätta om bowlingen...
   Jag vann från fel håll. Jag är inte alls en dålig förlorare men jag vill ju vinna! Haha, jag förlora som vanligt! Ska ni bowla, vill ha en säker vinst, då ska ni möta mig i en match!
   Jag är ändå inte dålig, fick ca 5 strike och ca 5 spare...men de andra var bättre, eller hade mer flyt kanske man kan säga.
   Mathias vann, 197p. Johanna kom tvåa, 175p. Martin kom trea, 173p. Jag kom sist, 167p. Mathias utklassa oss kan man säga, men vi andra var ju hyffsat jämna...
   Det var en rolig kväll och Taccon var god!

Vad blir det för citat idag då?
   Det blir från en ung kvinna (ca 32 år) som går på mitt gym. De har stegräknare på deras jobb och den som går längst vinner något "fint" pris.
   Jag tyckte det var en klockren kommentar som hon gav:

"Jag är ju ingen tävlingsmänniska. Men jag ska vinna!"



<3 mme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0